ورساچه
درباره برند ورساچه
در دنیای مد، کسانی که برند ورساچه میپوشند به عنوان خانواده سلطنتی ایتالیا شناخته میشوند. لوگوی آنها، «مدوسا»، الهام گرفته از آثار هنری یونانی است و هنگامی که آن را به تن میکنید، برای همه مردم شناخته شدهاید. این برند لوکس، با شیوه خاص خود، جهان مد را تحت تاثیر قرار داده است. ورساچه نه تنها در انتخاب عناصر منحصربهفرد محصولات برند برجسته، بلکه در بازاریابی مجموعههای خود و ایجاد ارتباط با مشتریان با سلیقه بینظیر است. برند ورساچه نماد جسارت، اغواکننده قدرتمند، جذاب و در عین حال ظریف شناخته میشود.
این برند با ۴۲ سال تجربه، همواره الهامبخشی برای جامعه مد بوده است. از آغاز تأسیس، آنها لباسهای منحصربهفرد و متمایزی را طراحی کردهاند که در آن زمان برای سایر برندهای مد ریسک بزرگی بود. در سال ۱۹۹۷، جانی ورساچه (مؤسس ورساچه) از دنیا رفت که این موضوع برای همه شوک کننده بود.
تاریخچه برند ورساچه
برند جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه دونا راهاندازی شد. جیانی ورساچه در رجیو کالابریا بزرگ شده و در سالهای ابتدایی کار خود، به عنوان کارگر در خیاطی محلی مادرش فعالیت میکرد. در همان زمان او از علاقهاش به مد باخبر شد. اولین لباسی که او در سن ۹ سالگی طراحی کرد، لباس شبی با شانههای آبی رنگ بود که ۴۰ سال بعد آن را با تغییراتی به روز کرد.
ورساچه در حوزه طراحی لباس هیچ تحصیلات آکادمیکی نداشت، اما علاقه و استعداد او به صورت کامل در این زمینه به خوبی دیده شد. وقتی ۲۶ ساله شد، به میلان رفت و به عنوان طراح برای برند «بیبلوس» فعالیت کرد. تا سال ۱۹۷۸، وی بوتیک خود را در خیابان اصلی میلان خرید.
در چهار دههی گذشته، ورساچه به عنوان یکی از نمادینترین برندها در دنیای مد لوکس شناخته شده است و افراد مشهور با پوشیدن لباسها و اکسسوریهایش روی فرش قرمز دیده شدهاند.
لوگوی برند ورساچه
لوگوی برند ورساچه، مدوسا، به وضوح تأثیر زیباییشناسی یونانی را با عشق و جذابیت مدرن ترکیب کرده است. این لوگو صورت زنی زیبا با موهای زیبا و مجسمه مانند، با نگاهی مرموز و قدرتمند را نمایش میدهد. جیانی ورساچه امیدوار بود لوگو مدوسا، به مردم احساس عشق و جذابیت نسبت به برند بدهد.
طراحی لوگو در واقع انتقادی نسبت به شهوت و سرگرمیهای بیهوده داشت. مدوسا پس از تسخیر پوزئیدون توسط آتنا، به شدت مجازات و تبدیل به نمادی وحشتناک شد که حتی نگاه به او مردان را به سنگ تبدیل میکرد. این لوگو برخلاف این پارادوکس، به عنوان نمادی از جذابیت و قدرت ورساچه شناخته میشود. ظاهر مدوسا همزمان خیرهکننده و ترسناک است. طراحی لباس و لوازم جانبی ورساچه، مهم نیست که چقدر غیرمعمول باشند، هر بار که مردم به آن نگاه میکنند، آن را دوست دارند. امروزه نام ورساچه و لوگوی مدوسا، مترادف با سطح تجمل بالا شناخته میشود. این لوگو در تمامی محصولات ورساچه وجود دارد و به عنوان نمادی از شیک بودن و زیبایی در صنعت مد جهانی است.