آیکن کوکالابازگشت
آیکن جستجو
نام محصول/آی‌دی فروشنده را وارد نمایید
آیکون جستجو
بازگشت
جستجو در
جستجو در
جستجو درآیکون جستجو
آیکن صدا
روبرتو کاوالی
Roberto Cavalli

روبرتو کاوالی

نگاهی به برند روبرتو کاوالی

در اوایل دهه ۷۰ میلادی، برند روبرتو کاوالی برای اولین بار در صنعت مد، فعالیت خود را با چاپ طرح‌های جالب، به ویژه نقوش الهام گرفته از پوست حیوانات روی چرم آغاز کرد. این شرکت همچنین جزو اولین برندهای فشن بود که به تولید شلوار جین‌های سنگ‌شور شده (sandblast) مشغول شد. استفاده از این روش‌های خلاقانه، منجر به تولید و ارائه محصولات متنوعی شد که توانست نظر دوستداران مد را به خود جلب کند. امروزه، این نام تجاری به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت، طراحی‌های جذاب و بهره‌گیری از تکنیک‌های برتر در تولید محصولات خود، همچنان به عنوان یک برند معتبر و محبوب در میان مخاطبان خود شناخته می‌شود.

تاریخچه برند کاوالی

روبرتو کاوالی در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و استعداد هنری خانواده‌اش را به ارث برد. پدربزرگش، جوزپه روسی، نقاشی با استعداد در سبک امپرسیونیست و مادرش خیاط بود، بنابراین تعجبی نداشت که کاوالی در اواخر دهه ۱۹۵۰ وارد آکادمی هنر فلورانس شد و چاپ پارچه را به صورت جدی دنبال کرد. چاپ پارچه راهی بود که کاوالی بتواند به روشی متفاوت نقش و نگار روی پارچه‌ها ترسیم کند. این نقش‌های جدید  باعث شد تا لباس‌هایی با طرح‌های جدید و هیجان‌انگیزی ایجاد شود که در مجله Vogue  سروصدا کرد. 

روبرتو طرح‌های نوآورانه‌اش را در اولین مجموعه خود در سال ۱۹۷۰ به نمایش گذاشت. او با استفاده از دستکش پوستی از جنس چرم توانست لباس‌های چرمی را رنگ‌ آمیزی کند و اولین لباس چرم صورتی را ایجاد کرد. پس از استقبال از این طرح، آن را ثبت کرد و از خانه‌های مد دیگر مانند هرمس، پیرگاردین کمیسیون گرفت تا برای آنها طرح بزند. روبرتو کاوالی توانست اولین جین چرمی طرحدار را تولید کند. کاوالی اولین بوتیک خود را در سال ۱۹۷۲ در سن تروپه افتتاح کرد، زمانی که هنوز آنجا دهکده‌ای ماهیگیری آرامی بود.

در سال ۱۹۷۷، او داور مسابقه Miss Universe بود و در آنجا با همسر دوم خود، Eva Demirer، که در این مسابقه به نمایندگی از اتریش مقام دوم را کسب کرد، ملاقات کرد. ازدواج آنها در سال ۱۹۸۰ سه فرزند دیگر را به خانواده کاوالی آورد. اندکی پس از آن، او بوتیک هایی را در منطقه کارائیب فرانسه در سنت بارت، ونیز و سنت تروپه افتتاح کرد. کاوالی علاوه بر اینکه خط تولید لباس‌های طرح‌دار را در دست داشت، لباس‌های مردانه RC را هم در همان زمان عرضه کرد.

در حالی که مدهای مینیمالیستی دهه هشتاد دقیقا با دیدگاه‌های کاوالی مطابقت نداشتند، او در پایان دهه با معرفی شلوار جین در سال ۱۹۸۸ و چند سال بعد با همکاری با Lycra در سال ۱۹۹۵ با قدرت به عرصه مد بازگشت. 

توسعه محصولات کاوالی

Just Cavalli در سال ۲۰۰۰ با هدف ایجاد محصولاتی مخصوص جوانان شروع شد اما  امروزه شامل پوشاک مردانه، پوشاک و لوازم جانبی زنانه، عینک، ساعت، جواهرات، عطر، لباس زیر و لباس ساحلی هم می‌شود.  

در سال ۲۰۰۲ با روحیه کارآفرینی کامل، کاوالی اولین کافه-فروشگاه خود را در فلورانس افتتاح کرد و آن را با نقش برجسته از طرح‌ پوست حیوانات طراحی کرد. پس از مدت کوتاهی، کافه جاست کاوالی Just Cavalli در Torre Branca و بوتیک دیگری در Via della Spiga در میلان افتتاح شد.

در دسامبر ۲۰۰۴، کاوالی از نمایشگاهی در موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن در نیویورک حمایت مالی کرد. این نمایشگاه با نام «وحشی: مد رام نشده»، شیفتگی انسان به پوست حیوانات و استفاده از طرح‌های پوست حیوانات در لباس در طول تاریخ را بررسی کرد. در سال ۲۰۱۱، کاوالی به ووگ گفت: «من هر چیزی را که در طبیعت است دوست دارم. شروع کردم به درک این موضوع که حتی ماهی‌ها هم «لباس» رنگی فوق‌العاده‌ای دارند، مار و ببر هم همینطور. شروع کردم به درک اینکه خدا واقعا بهترین طراح است، بنابراین شروع به کپی کردن از خدا کردم. کاوالی در سال ۲۰۰۷ توسط برخی از بانوان برجسته صنعت موسیقی، کریستینا آگیلرا، جنیفر لوپز و اسپایس گرلز برای طراحی لباس برای کنسرت هایشان منصوب شد.

بیشتر...
جدیدترین کالاهای برند
روبرتو کاوالی