آیکن کوکالابازگشت
آیکن جستجو
نام محصول/آی‌دی فروشنده را وارد نمایید
آیکون جستجو
بازگشت
جستجو در
جستجو در
جستجو درآیکون جستجو
آیکن صدا
پوما
Puma

پوما

داستان برند پوما 

درباره تاریخچه لوگوی پوما چقدر می‌دانید؟ نماد پوما امروزه یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای بازار پوشاک ورزشی است. با این حال، تصویری که اکنون می‌شناسید، همیشه با برند پوما مرتبط نبوده است. لوگوی  برند پوما، مانند بسیاری از برندهای محبوب امروزی در جهان، به گونه ای تکامل یافته است که با انتظارات در حال تغییر مخاطبان به سرعت در حال رشد مطابقت داشته باشد. اکنون، تصویر پوما نه تنها در کمپین‌های برندسازی و بازاریابی این شرکت، بلکه در تعداد بی‌شماری از لباس‌ها، از کفش‌های ورزشی گرفته تا پیراهن، دیده می‌شود. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد نماد پوما بدانید…

ارتباط برند آدیداس با برند پوما 

برادران رودولف و آدولف داسلر در زادگاه خود، شهر هرتزوگ ناوراخ در آلمان، شرکت "Gebrüder Dassler Schuhfabrik" (کارخانه کفش برادران داسلر) را تاسیس کردند. در این شهر، برادران داسلر تنها کارخانه کفش نداشتند؛ بلکه کارخانه‌های کوچک‌تری در سراسر شهر پراکنده بودند، اگرچه بسیاری از آنها در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به سرانجام نرسیدند. برادران در سال ۱۹۱۹ کارخانه خود را در خانه والدین خود تأسیس کردند و در سال ۱۹۲۴ به محلی مناسب‌تر نقل مکان کردند.

در سال‌های اولیه فعالیت خود، برادران داسلر به سرعت شهرت بسیاری را کسب کردند. در بازی‌های المپیک تابستانی آمستردام در سال ۱۹۲۸، بسیاری از ورزشکاران آلمانی از کفش‌های میخ‌دار داسلر (آدیداس) استفاده می‌کردند. و در بازی‌های المپیک برلین در سال ۱۹۳۶، جسی اونز، ورزشکار برجسته آمریکایی، با استفاده از کفش‌های داسلر (آدیداس)، چهار مدال طلا را به دست آورد. 

در سال ۱۹۴۸، برادران داسلر به طور رسمی از یکدیگر جدا شدند و هر یک به به صورت جداگانه در عرصه تولید کفش‌های ورزشی فعالیت کردند. رودولف داسلر به یک ساختمان دیگر انتقال یافت که متعلق به خانواده بود. او این ساختمان را به همراه ۱۴ کارمند به یک کارخانه تبدیل کرد و شرکت خود را تأسیس کرد. این شرکت با نام کارخانه کفش رودولف داسلر (Schuhfabrik Rudolf Dassler)  در ژانویه ۱۹۴۸ ثبت شد و در ۱ ژوئن ۱۹۴۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

چهار ماه بعد، نام تجاری برند پوما «PUMA» به وجود آمد. در ۱ اکتبر ۱۹۴۸، این نام در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آلمان ثبت شد. سپس در دسامبر ۱۹۴۸، رودولف داسلر در یک نامه به شریکان و مشتریان خود تصمیم خود را برای تغییر نام شرکت به پوما (PUMA) اعلام کند. رودولف طرفداران بسیاری با استفاده از محصولات نوآورانه و لوگویی بی‌نظیر با نماد پوما، جذب کرد. در طول سال‌ها، طراحان لوگوی پوما تغییرات فراوانی در تصویر برند ایجاد کرده‌اند، و برخی از آن‌ها بیشتر بر روی عنصر حیوانی تمرکز کرده‌اند.

تغییرات لوگوی پوما در طول سال‌ها

لوگوی اصلی پوما نسخه کمی پیچیده‌تری نسبت به تصویری که امروزه می‌شناسیم داشت. با این حال، این تصویر برای چندین سال در برند حفظ شد و به ارتقای بسیاری از طرح‌های بعدی کمک کرد. اگرچه جنبه‌های مختلف نماد پوما در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند، نقش گربه‌ای که می‌پرد در لوگو همچنان به عنوان بخش قوی از هویت این برند باقی مانده است.

محصولات نوآورانه پوما 

پس از موفقیت چشمگیر اولین کفش فوتبال برند پوما با نام اتم (ATOM) در سال ۱۹۵۰، عرضه مدل سوپر اتم پوما(SUPER ATOM PUMA) در سال ۱۹۵۲ بسیار برجسته شد. رودولف داسلر در همکاری با کارشناسانی همچون سپ هربرگر، مربی ملی آلمان غربی، توانست اولین کفش‌های ساق‌دار فوتبال جهان با گیره‌های پیچ‌دار را تولید کند. این محصول برای پوما نشانگر آغاز یک تاریخچه ماندگار در فوتبال است.

همچنین، برند پوما در سالی که اولین کفش دویدن خود را عرضه کرد، نقش مهمی در شکستن یک رکورد جهانی داشت. هاینز فوترر با استفاده از کفش دویدن PUMA و با زمان شگفت‌انگیزی به مدت ۱۰.۲ ثانیه، رکورد ۱۰۰ متر جهان را در مسابقات یوکوهاما، ژاپن، شکست. او در سال‌های بعد، با ثبت رکورد جهانی در مسابقه رله ۴×۱۰۰ متر، به موفقیت خود ادامه داد. برای کارخانه کفش پوما، تمام این دستاوردها به عنوان یک موفقیت بزرگ در تاریخچه این شرکت قلمداد می‌شود.

در سال ۱۹۶۸، پوما کینگ (PUMA KING) را به عنوان یک کفش فوتبال افسانه‌ای معرفی کرد. این کفش به طراحی استثنایی و عملکرد برتر خودش معروف بود و به موفقیت بزرگی دست یافت. پوما کینگ در ادامه با طرح‌های جدید و متعدد و با به کارگیری فناوری‌های نوین، به یکی از کفش‌های محبوب و مورد توجه در جامعه فوتبال تبدیل شد.

علاوه بر کفش فوتبال، برند پوما نیز در زمینه سایر ورزش‌ها مانند بسکتبال، تنیس، دویدن، گلف و دیگر ورزش‌ها هم فعالیت دارد. همکاری برند پوما با ورزشکاران حرفه‌ای از جمله یوسین بولت، واتسون لوری و ماریو گوتزه، محصولات خاص و منحصر به فردی را تولید کرده است. در ادامه، PUMA تمرکز خود را روی لباس ورزشی و اکسسوری‌های هر ورزشی گسترش داد.

 لباس‌های ورزشی با طراحی‌های مدرن و جذاب و اکسسوری‌های متنوع، از جمله کیف‌ها، کلاه‌ها و جوراب‌ها، از محصولاتی هستند که توسط PUMA تولید و عرضه می‌شوند. با تمرکز بر طراحی بیشتر و استفاده از فناوری های نوین، برند پوما همچنان به عنوان یکی از برترین برندهای ورزشی جهان مورد توجه و محبوبیت قرار دارد و در طول سالیان زیادی موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است.

معنی لوگوی پوما

لوگوی جدید پوما نمادی است که با استفاده از نام برند خود، یعنی «پوما» انتخاب شده است. این انتخاب برای هویت بصری برند، بسیار واضح و مناسب بود. شرکت پوما ابتدا با نام «رودا» تأسیس شد، اما وقتی نام آن به «پوما» تغییر کرد، آینده هویت بصری برند مشخص شد. پوما به منظور برجسته کردن مفاهیم قدرت، چابکی و ظرافت، تصویر گربه بزرگ خلق و نام «پوما» برای آن انتخاب کرد. این مفاهیم در طول زمان با هویت برند پوما آمیخته شده‌اند. امروزه، پوما از لوگویی استفاده می‌کند که در سال ۱۹۸۸ معرفی شده و  نماد جسارت و قدرت است. 

لوگوی پوما جهشی را نشان می‌دهد که به چابکی و قدرت ورزشی ارتباط دارد و برای  برند لباس ورزشی بسیار مناسب است. رنگ اصلی لوگوی پوما سیاه است و این رنگ به مرور در طول سال‌ها تثبیت شد. البته عده‌ای معتقدند که رنگ لوگوی پوما سیاه و سفید است، اما تصویر سیاه به طور معمول روی هر پس‌زمینه‌ای ظاهر می‌شود.

در طول سال‌ها، نسخه‌های معکوس لوگوی پوما روی برخی از اجزای برند هم استفاده شد، به طوری که پوما به صورت سفید نمایش داده می‌شود .انتخاب رنگ سیاه برای رنگ رسمی این شرکت بسیار منطقی است زیرا پوما می‌خواست تصویری ساده و قدرتمند ایجاد کند که در هر فرمتی قابل استفاده باشد. همچنین، سیاه به عنوان رنگی است که معمولاً با قدرت و اعتماد به نفس همراه است. نماد برند پوما در حال حاضر به اندازه‌ای شهرت دارد که می‌تواند در هر کجا ظاهر و به سرعت شناخته شود.

>
بیشتر...
جدیدترین کالاهای برند
پوما
کفش مردانه پوما
کفش مردانه پوما
تماس با فروشنده
کلاه زنانه پوما
کلاه زنانه پوما
تماس با فروشنده