آیکن کوکالابازگشت
آیکن جستجو
نام محصول/آی‌دی فروشنده را وارد نمایید
آیکون جستجو
بازگشت
جستجو در
جستجو در
جستجو درآیکون جستجو
آیکن صدا
لویی ویتون
Louis Vuitton

لویی ویتون

داستان برند لویی ویتون 

لویی ویتون، یکی از معروف‌ترین خانه‌های مد لوکس جهان است. لوگوی این خانه مد، امضا LV، به خوبی شناخته شده است.  لویی ویتون در گذشته بیشتر درباره نیازهای مسافران و افرادی که در سفر هستند، تحقیق می‌کرد که با تولید و لوازم جانبی مسافرتی برند لویی ویتون در دنیای مد شناخته شد. اکنون لویی ویتون بیش از پیش مورد تحسین قرار می‌گیرد، مخصوصا برای رویکرد نوآورانه این برند در طراحی مد روز در حوزه مسافرت داشت. به طوری که به عنوان برترین برند مد لوکس در فهرست کسب‌وکار ووگ و کسب‌وکار مد لوکس با بالاترین آمار فروش جهان، شناخته و معرفی شد.

تاریخچه برند لویی ویتون

در آن دوران، شهر پاریس در آستانه صنعتی‌شدن و به رونق بیشتری دست یافت. قطار به عنوان وسیله حمل‌ونقل محبوب مردم معرفی شد و البته، مسافرانی که با قطار سفر می‌کردند به چمدان‌ها و کیف‌های مسافرتی با دوام و مقاوم نیاز داشتند، که هم وسایل آنان را محافظت کند و هم در سفرهای طولانی کاربرد مناسبی داشته باشد. این واقعیت باعث شد تا لویی ویتون به فکری جدید بیفتد.

لویی در سن جوانی  شاگرد مسیو مارشال، کسی که ماهر در بسته‌بندی و ساخت جعبه بود  و به مدت ۱۷ سال در کارخانه او کار کرد. وقتی ناپلئون سوم امپراتور فرانسه شد، همسر اوژنی، همسر امپراطور، لویی را به خدمت خود استخدام کرد تا وظیفه بسته‌بندی و ساخت جعبه‌های اختصاصی برای لباس‌ها و اکسسوری‌های گرانبها و ظریف خود را به او واگذار کند. این اتفاق، ورود لویی به دنیای دربار و آشنایی با مشتریان اشرافی بود که به طرز چشم‌گیری بر رونق کسب‌وکار او تأثیرگذار بود. با آموختن مهارت‌های ارزشمند از مسیو مارشال، لویی توانست در سال ۱۸۵۴ فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. روی تابلوی اولین کارگاه خود نوشت: "بسته‌بندی بی‌رقیب برای اشیای شما با ایمنی کامل. متخصص در روش‌های بسته‌بندی".

لویی به سرعت نوآوری خود را به نمایش گذاشت. در آن زمان، قسمت بالایی چمدان‌ها به شکل گرد ساخته می‌شد تا آب روی آن تجمع نکند و به داخل نفوذ نکند. اما این ویژگی باعث می‌شد که چمدان‌ها در کنار هم قرار گرفتن دشوار شود و فضای زیادی را اشغال کنند. بر اساس این مشکل، لویی اولین چمدان مکعبی را طراحی کرد. این چمدان‌ها شکلی مکعبی داشتند و به راحتی می‌توانستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از فضا به بهترین شکل استفاده شود. همچنین لویی به فکر جلوگیری از نفوذ آب به داخل چمدان‌ها افتاد و آن‌ها را از چرم ضد آب ساخت. در سال ۱۸۵۹، لویی کارگاه دوم خود را که از کارگاه اولیه بزرگ‌تر بود، در یک روستایی در خارج از پاریس افتتاح کرد و کسب‌وکار خود را گسترش داد.

بیشتر...
جدیدترین کالاهای برند
لویی ویتون