آیکن کوکالابازگشت
آیکن جستجو
نام محصول/آی‌دی فروشنده را وارد نمایید
آیکون جستجو
بازگشت
جستجو در
جستجو در
جستجو درآیکون جستجو
آیکن صدا
گوچی
Gucci

گوچی

درباره برند گوچی بدانید 

گوچی یکی از قدیمی‌ترین برندهای لوکس جهان است که با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در صنعت مد، به نماد ایتالیا در این صنعت تبدیل شده است. گوچی (Gucci) برندی ایتالیایی در صنعت مد است که عموما با محصولات لاکچری در این صنعت و همچنین محصولات چرمی خاص خود شناخته می‌شود. این برند نزدیک به یک قرن پیش در ایتالیا تأسیس شد و امروز به یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های صنعت مد تبدیل شده است.

تاریخچه گوچی از یک قرن پیش تا کنون

خانه گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی (Guccio Gucci) در شهر فلورانس، ایتالیا تاسیس شد. قبل از ایجاد برند جهانی مشهور، گوچیو گوچی به لندن رفت و در آنجا به عنوان باربر چمدان‌ها در یکی از هتل‌های مجلل و معروف به نام  ساوی لندن (Savoy London )کار کرد. این هتل، جایگاهی ممتاز برای جوامع ثروتمند جامعه داشت و در اینجا او ثروتمندان بسیاری را از نزدیک می‌دید و همین مسئله باعث شد که از نیازهای بازار لوکس فهم بهتری پیدا کند. در دوران حضور خود در لندن، گوچی بازدیدی از کارگاه‌های تولیدی چرم H.J. Cave داشت تا با روند تولید این محصولات آشنا شود.  برند اچ.جی کیو در تاریخ به‌عنوان بهترین تولید کننده کیف‌های دستی لوکس شناخته می‌شود. در سن ۴۰ سالگی، گوچی تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار خود گرفت و پاریس را به مقصد فلورانس، محل تولد خود در ایتالیا، ترک کرد. فلورانس شهری بود که به خاطر استفاده از مواد اولیه‌ی باکیفیت در صنعت مد و همچنین وجود هنرمندان زبردست شناخته می‌شد.

گوچی در سال ۱۹۲۰  از پس انداز و وام خود استفاده کرده و با حمایت همسر و دو پسرش اولین فروشگاه خود را در شهر فلورانس تأسیس کرد و محصولات چرمی را در آن به فروش می‌رساند.در همان آغاز کار، گوچی هنرمندان و کارگران ماهر صنعت چرم فلورانس را استخدام کرد تا تحت نظر آنها کیفیت نهایی محصولات تضمین شود.

تلاش و استعدادهای گوچیو گوچی در زمینه طراحی و تولید محصولات چرمی به سرعت شناخته شد. برند گوچی با استفاده از تکنیک‌های مبتکرانه در طراحی و استفاده از مواد با کیفیت بالا، به تدریج شهرت جهانی خود را پیش برد. ایده‌آل‌های طراحی او شامل کار با پارچه‌های غنی، الگوهای منحصربه‌فرد و استفاده از جزئیات دقیق بود که مشتریان ثروتمند و مدرن را جذب می‌کرد.

در دهه‌های بعدی، گوچی به توسعه و گسترش خطوط محصولات خود پرداخت. این برند به سرعت به طراحی و تولید پوشاک، کیف‌های دستی، کفش‌ها، جواهرات، ساعت‌ها و اکسسوری‌های متنوع دیگر مشغول شد. امروزه، گوچی با محصولات زیبا و استثنایی خود، از جمله کیف‌ها، کفش‌ها، عطرها و لباس‌های لوکس، به عنوان یکی از برندهای مد لوکس محبوب و مشهور در سراسر جهان شناخته می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مد برتر و تبلیغات قوی، گوچی را به عنوان نماد استایل و طراحی مد در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شناخته می‌کند.

از جنبه تجاری، گوچی در سال ۲۰۰۴ به عنوان بخشی از گروه کرینگ Kering (قبل از اینکه به نام PPR شناخته شود) وارد بازار بورس شد. اما برخلاف تغییرات در ساختار مالکیت، گوچی همچنان به عنوان یکی از برترین برندهای مد لوکس دنیا ادامه می‌دهد و ارزش و جاودانگی خود را در عرصه مد حفظ می‌کند. به این ترتیب، تاریخچه گوچی نشان می‌دهد که این برند با ریشه‌های قوی، کیفیت برتر و طراحی منحصربه‌فرد توانسته است در دنیای مد لوکس جایگاه برجسته‌ای را به خود اختصاص دهد و همچنان به عنوان یکی از نمادهای مد و استایل شناخته می‌شود.

روند تحول محصولات گوچی 

زمانی که اولین فروشگاه گوچی افتتاح شد، تمرکز اصلی بر روی محصولات چرمی سوارکاران بود. اما با پیشرفت جهان مدرن و استفاده از خودروها به جای اسب‌ها و گاری‌ها، تمرکز به سرعت به کیف و لوازم جانبی سفر منتقل شد. گوچی تمام تلاش خود را برای ایجاد چمدان‌های با کیفیت برای طبقات بالای ثروتمند ایتالیا به کار گرفت.

با تبدیل گوچی به تجارت خانوادگی، با همکاری سه پسر گوچیو، آلدو، واسکو و رودولفو، این برند وارد دنیای لوکس شد. با تحریم‌های اتحادیه ملل علیه ایتالیا و محدودیت‌های مالی که باعث کمبود مواد اولیه مانند چرم شد، گوچی با مواد جایگزین مانند کاناپه بافته شده و کنف به تولیدات خود ادامه داد. این برند در دهه ۱۹۳۰ به شهرت و محبوبیت بیشتری دست یافت. همچنین در همان دوران، کیف‌ها با چاپ اولین امضای خانه گوچی طراحی شدند، که هنوز هم مورد مورد توجه طرفدارن این برند است. این امضا شامل  مجموعه‌ای کوچک الماس‌های متصل به هم روی پس‌زمینه‌ای قهوه‌ای تیره بود.

در سال ۱۹۳۸، گوچی فروشگاهی کاملا جدید را در شهر رم افتتاح کرد و کار خود را در ایتالیا گسترش داد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، پیدا کردن مواد دشوار شد؛ به همین دلیل، گوچی تصمیم گرفت از بامبوی سبک و مقاوم برای دسته کیف جدید خود استفاده کند که با نام «بامبو گوچی۱۹۴۷» شناخته می‌شود. این طرح از شکل یک زین (که نشانه ریشه‌های سوارکاری این برند بود) الهام گرفته شده بود و توسط اشخاص مشهوری مانند الیزابت تیلور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برند گوچی چه سرانجامی داشت؟

در دهه ۱۹۵۰، گوچی به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و با گسترش فروشگاه‌های خود به ایالات متحده، گوچی به نمادی از موفقیت و ثروت در بین مسافران طبقه بالا تبدیل شد. در بین افراد ثروتمند جامعه تا ستارگان معروف، گوچی به دلیل طراحی‌های مجلل خود شهرت پیدا کرده بود. به عنوان ادای احترام به روزهای کارمندی گوچیو گوچی، یکی از فروشگاه‌های ایالات متحده در هتل ساوی پلازا در شهر نیویورک تاسیس شد.

گوچیو گوچی در سال ۱۹۵۳ در سن ۷۱ سالگی درگذشت و میراث و صنعت خود را در دست سه پسرش به نام‌های گوچیو، آلدو و رودولفو گذاشت. افسانه‌ای که گوچی را آغاز کرد و او را به موفقیت رساند، برای همیشه بخشی ارزشمند از تاریخچه این خانه است. در همان سال پس از درگذشت بنیانگذار، لوگوی گوچی که اسب با حلقه و میله دوتایی را نمایش می‌دهد، معرفی شد. در سال ۱۹۵۵، کیف گوچی هورس بیت (Gucci Horsebit) معرفی شد که امروزه با رنگ‌ها و اشکال متنوع (کیف دستی، کیف شانه، کیف دست)، از جمله نوار سبز و قرمز، قابل تشخیص است. همه این محصولات با استفاده از حلقه‌های D دوگانه به صورت یکپارچه شناخته می‌شوند.

از آن زمان به بعد، گروه LVMH به آرامی گوچی را به تصرف خود درآورد و در عین حال گروه PPR (که اکنون با نام Kering شناخته می‌شود) همچنان به دنبال کنترل برند گوچی بود. LVMH به آرامی سهام  برند گوچی را خریداری کرد، در حالی که دومنیکو دی سول، مدیر عامل آن زمان، از این موضوع عقب نشینی کرد. پیش از اینکه LVMH بتواند به طور کامل PPR را در اختیار بگیرد، به سرعت به سهامدار اصلی گوچی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۴، به دلیل مشکلاتی که (Kering) داشت، فریدا جیانینی به عنوان سرپرست بخش لوازم جانبی به گوچی پیوست. جیانینی در سال ۲۰۰۶ به عنوان آخرین مدیر خلاق گوچی منصوب شد و این برند را به سمت ظرافت و هنرمندی هدایت کرد و تمرکز خود را از مونوگرام دوتایی G به چاپ معروف فلورا منتقل کرد.

پس از رفتن جیانینی در سال ۲۰۱۴، الساندرو میکله در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیر خلاق جدید گوچی معرفی شد. او با بیش از ۱۲ سال تجربه در گوچی به عنوان طراح لوازم جانبی، در کمتر از یک هفته مجموعه‌ای کاملا جدید از لباس‌های مردانه طراحی کرد. نخستین کلکسیون زنانه او در پاییز ۲۰۱۵ در میلان به نمایش درآمد. به عنوان طراح ناشناخته در آن زمان، مجموعه او در دنیای مد موفقیت قابل توجهی داشت. میکله سبکی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد را با میراث کلاسیک گوچی ترکیب کرد و علاقه‌اش به تجمل و بزرگ‌نمایی جزئی از هویت برند شد. در سال ۲۰۱۷، گزارش شد که گوچی تحت رهبری میکله به رکورد فروش رسیده است. دیدگاه رمانتیک و شاعرانه میکله در خلق ظاهری تجمل‌بخش در قرن بیست و یکم، بازار جدیدی از مصرف‌کنندگان جوان را به سوی خود جلب کرده است.

بیشتر...
جدیدترین کالاهای برند
گوچی
تیشرت مردانه گوچی
تیشرت مردانه گوچی
تماس با فروشنده
شال زنانه گوچی
شال زنانه گوچی
تماس با فروشنده
کفش زنانه گوچی
کفش زنانه گوچی
تماس با فروشنده
مانتو زنانه گوچی
مانتو زنانه گوچی
تماس با فروشنده