کلوئه
نگاهی به برند کلوئه
در سال ۱۹۵۲ میلادی، گابی آگیون برند کلوئه را تأسیس کرد. گابی آگیون در اسکندریه مصر بزرگ شد و پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی برند خود را تأسیس کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم به همراه همسرش به پاریس در سال ۱۹۴۵ نقل مکان کرد. در آن دوران، جامعه و فرهنگ تغییرات زیادی را تجربه کرد. گابی آگیون هم جزو کسانی بود که نیاز روزافزون مردم، به خصوص خانمها، به دسترسی به پوشاک آماده و بلند را درک کرد.
گابی آگیون تصمیم داشت کسب و کار خود را راهاندازی کند و با طراحی لباس برای نزدیکان خود، قدمی در جهت تغییراتی کوچک در زندگی شخصی و دنیای زنانه بردارد. او به تدریج لذت طراحی الگوها و لباسهای جدید و متنوع را تجربه کرد. بنابراین، او که از پشتکار زیادی برخوردار بود و به جزئیات توجه میکرد، پیراهنهای ظریف و جذابی را ارائه داد که علاوه بر زیبایی، مدرن و بسیار راحت بودند. به این ترتیب، برند کلوئه به وجود آمد.
توسعه برند کلوئه
آگیون توانست تلاش خود را روی طراحی متمرکز کند. هدف Chloé این بود که جوهره جوانی و زنانگی را به تصویر بکشد و مد با کیفیتی را ارائه دهد که پوشیدن آنها راحت باشد. آگیون می خواست به زنان ثروتمند لباسی در دسترس و سریع از مد لوکس را ارائه دهد. در سال ۱۹۵۲، او با الهام از دوستی که مفهوم زرق و برق و ظرافت را مجسم می کرد، نام Chloé را برای برند خود انتخاب کرد. طرح های او به دلیل قابلیت پوشیدن بی دردسرشان منحصر به فرد بود و در تضاد با دامن های سفت و بلند رایج در آن زمان بود. اولین نمایش Chloé در کافه د فلور نمادین در سال ۱۹۵۶ برگزار شد و آغاز موفقیت و شکوفایی این برند بود.