بائر
نگاهی به برند باور
باور هاکی (Bauer Hockey) یکی از برندهای معروف تجهیزات هاکی روی یخ، اسکیت و لباس ورزشی است. این برند در سال ۱۹۲۷ توسط خانواده Bauer در شهر کیچنر، انتاریو کانادا تاسیس شد. در آغاز فعالیت خود، بور به عنوان اولین شرکت تولید کننده اسکیتهای هاکی راهی بازار شد که تیغههای آن بطور دائمی به بوت اتصال داشت. بوت اسکیتها توسط باور ساخته میشد و تیغهها توسط شرکت Starr Manufacturing Company تولید میشدند.
برند Bauer به مرور زمان از طریق تبلیغات و انجمن بازیکنان معروف هاکی همچون بابی هال (Bobby Hull) به محبوبیت رسید. همچنین تبلیغات بازیکنان حرفهای دیگر از جمله بابی کلارک (Bobby Clarke) و برنی پرنت (Bernie Parent) از تیم فیلادلفیا فلایرز، گای لافلور (Guy Lafleur) از تیم کانادینز و والتر تکاچوک (Walter Tkaczuk) و برد پارک (Brad Park) از تیم رنجرز نیز برای اندورسمان کالای برند بور تأمین کرد. این تغییرات و معرفی سیستم TUUK پس از آن، باعث رشد و توسعه جدیدی در این برند ایجاد شد.
در دهه ۱۹۷۰، ارائه تیغه مشهور TUUK توسط جیم رابرتس (Jim Roberts) از بازیکنان هابیتانها و همچنین همتیمیهای او گای لافلور، استیو شات (Steve Shutt) و ژاک لومر (Jacques Lemaire) بود. موفقیت این سیستم تیغه به حدی بود که تا سال ۱۹۹۵، این برند تا ۷۰درصد از بازار NHL را اشغال کرد. در این دوره، TUUK و دارندههای ICM آن (بر روی اسکیتهای بازیکن) حاکم بودند.
در دهه ۱۹۹۰، باور کار خود را در زمینه تولید کفشهای اسکیت آبشاری پیشرفته ادامه داد. این اسکیتها تحت نام تجاری "Nike Bauer Supreme" به بازار عرضه میشدند که با وزن بسیار سبک و کیفیت بالا توجه طرفداران هاکی را به خود جلب کرد.
در میانه دهه ۱۹۹۰، شرکت نایک (Nike) تصمیم به خرید باور گرفت و این برند تا سال ۲۰۰۸ تحت نام تجاری Nike Bauer (نایک بور) فعالیت میکرد. در این دوره، بور یکی از شرکتهای زیرمجموعه نایک بود.
بعد از جدایی از نایک در سال ۲۰۰۸، باور با هدایت سرمایهگذارانی که آن را به عنوان یک شرکت با موفقیتهای پیشرفته از نایک خریدند، نیروی خود را در بازار تجهیزات هاکی افزایش داد. استراتژی اصلی بور در این دوره، حمل و نقل برندهای کوچکتر تجهیزات هاکی به منظور افزایش دسترسی و موفقیت بیشتر برند بود.